čtvrtek 1. listopadu 2018

Ze života - monitor dechu - ano/ne?

Ještě před porodem hodně budoucích maminek řeší spoustu otázek. Jednou z nich taky je, zda pořizovat monitor dechu. Opravdu je to nezbytná věc nebo je to jen nový trend?

(Samozřejmě každý máme jinou povahu, jiné priority jiné názory. Opět nechci vyvracet žádný ani ničí názor na tuhle otázku.)


Po pravdě řečeno, když jsem otěhotněla zajímala mě spíše otázka kočárku, postýlky, plín, oblečení. O tom, že je teď v kurzu monitor dechu, jsem se doslechla z facebooku. Hodně se řešila otázka, zda pořizovat. Nějak jsem tomu nevěnovala pozornost. Proč taky? Naše mamky ho taky nepotřebovali a přežili jsme. 

To je tedy bod č. 1 proč ho nepořizovat. Potom je tu druhý důvod, proč maminky monitory kupují. A to kvůli SIDS (syndrom náhlého úmrtí). U toho se na chvíli pozastavím. Je to totiž opravdu pádný důvod k tomu, pořizovat (podle mě) tak drahou věc?

Zatím totiž bohužel neznám nikoho, komu by v tomto případě monitor pomohl. Pokud miminko přestane dýchat (bude se jednat o SIDS) a monitor začne hulákat, podle mě se prostě stejně už nedá nic dělat. Vím, je to hnusný, nepříjemný, kdo nezažije nemůže posoudit, ale je to prostě tak. Miminko tu zřejmě prostě "nechtělo" být. (Ikdyž si myslím, že většinou je problém ještě jinde..).

Dalším důvodem ke koupi monitoru je zřejmě nervozita. Takže maminky je pořizují, aby v noci klidněji a lépe spali a nemuseli celou noc sedět u postýlky a poslouchat, zda mimčo hezky oddechuje.
Existuje těch důvodů proč kupovat nebo naopak nekupovat hrozně moc. Každá mamka by vám na to řekla svůj názor. Já vám ale řeknu ten náš...

Ačkoliv jsem přečetla všechny důvody proč monitor nepořizovat, stejně mi to nedalo a po sálodlouhé diskuzi s mužem, jsme se rozhodli ho koupit. (Pravda, že tedy z druhé ruky).
Už jen z toho důvodu, že se Izoš narodila před termínem. A v porodnici ho měli taky, a byla jsem po pravdě řečeno klidnější.

Doma nám potom asi 3x hulákal (nervy jak pra*e, rozespalí, zpocený, div jsme si neukoply palce u nohou jak jsme tam letěli), a to jen proto, že ta naše cácorka spí od malička jak se ji zlíbí a v postýlce se pořád někam stěhuje. Po půl roce monitor letěl. A po pravdě, pravý klid nastal až potom...

Takže, bych ho doporučila jen těm, co plaší a chtějí ho "pro jistotu" (asi jako já) a nebo těm, kterým se mimčo narodilo předčasně (to doporučují i lékaři).  A nebo těm, co musej mít prostě všechno a proto, že je to teď moderní! :) Protože po pravdě jinak je to dle mého naprostá ztráta peněz.


A takhle má pak monitor fungovat!
Když moje dítě spí tak, jak spí!

Maminky, budu ráda za váš názor :)

Hezký den


Terez

1 komentář:

  1. Víš, ze bych tenkrát za něj dala cokoliv, ale naprosto s Tebou souhlasim a za me rozhodne ano

    OdpovědětVymazat