pátek 4. ledna 2019

Recenze - Kříďák - C.J.Tudor

Je tu nový rok, zase to uteklo. Já tu pro vás, jako první článek mám recenzi na údajně jednu z nejlepších knih roku 2018. Četli jste? Souhlasíte, že patří mezi top knihy?

"Možná je načase vydat se na starou dobrou výpravu do hlubin paměti. Až na to, že to nebude prosluněná procházka cestičkou lemovanou milými vzpomínkami. Tahle konkrétní cesta je temná, zarostlá spletitým křovím lží a tajemství a plná skrytých výmolů.
A pochodují po ní křídoví panáčci."
Tahle "anotace" nás má nalákat na napínavé čtení. Napínavé to vskutku je, ovšem záleží na úhlu pohledu. Čtenáři, kteří jsou zvyklý (v uvozovkách) na krváky, vraždy, záhady atd., mohou být touto knihou poněkud zklamaní. Ovšem lajci jako jsem například já, si knihu ihned zamilují.

Příběh nás zavede mezi partu teenagerů, které spojuje přátelství, loajalita, hry a především vražda. Vražda, která se objasní až na konci knihy. Což je super, protože celou dobu můžete hádat, co se vlastně stalo. Nebo nestalo?
Já si od začátku myslela, že vím, jak to dopadne. Kdo je vrahem, kdo je obětí. Na konci jsem ale vlastně zjistila, že jsem se úplně mýlila. (Asi bych nebyla dobrý detektiv).

Kniha je velmi čtivá a poutavá, takže vás určitě v tomto směru nezklame. Co mě, ale ovšem trošku zklamalo, byl děj celkový. Čekala jsem velkou záhadu, křídou malovaný panáčky a vraždy. Trošku větší objasnění a větší zápletku. Tak úplně jsem ani nepochopila název knihy. Podle čeho autorka pojmenovala, čím se inspirovala.
Hlavní hrdina vypráví příběh, který se stal v jeho pubertě a objasní se až v jeho dospělosti. Moc mi nedávaly smysl ty křídoví panáčci a některé postavy mi přišly poněkud zbytečný.

Píšu jen svůj názor, nemám s čím srovnávat, protože toto není můj oblíbený žánr. Knihu jsem si pořídila na popud všech doporučení a skvělých recenzí. A fakt, že je to debut roku 2018.
Nevím, myslím, že knihu roku by si zasloužil jiný autor s jinou knihou.

Moje doporučení je tedy jen pro ty, kteří nečtou stejný žánr jako je tento, ale jen ze zvědavosti sáhnou po thrilleru.

P.S. - NEČÍST V NOCI!
- napište mi svoje názory na knihu, bud ráda za každý názor



Terez!

Žádné komentáře:

Okomentovat